Three interesting things from an article written by Carlos Manuel Sánchez in the XLSemanal magazine. (An interview with Alexandra Horowitz, a cognitive psychology professor at Columbia University):
- The smell is crucial to identify and communicate. <So the scent of cleaning products is an olfactory insult to dogs. No wonder that after the bath, they roll on the carpet or the grass. We steal part of their identity.>
- Do they distinguish the good and the bad? Actually they don't know that they've done something wrong. They realize the anger of their owner. It's a posture of submission to the impending reprimand, but they don't feel guilty.
- Dogs know our mouth very well. The abundant kisses and licks are not a sign of affection, but an atavistic way to reclaim food: that's the way the wolves greet their parents return from hunting in order to ask them to regurgitate food.
Tres cosas interesantes en el artículo escrito por Carlos Manuel Sánchez en la revista XLSemanal. (Entrevista con Alexandra Horowitz, profesora de psicología cognitiva de la Universidad de Columbia:
- El olor es clave para identificarse y comunicarse. <Por eso, la fragancia de los productos de limpieza es un insulto olfativo para el perro. No es de extrañar que, tras el baño, se revuelque sobre la alfombra o el césped. Le robamos parte de su identidad.>
- Distinguen el bien y el mal? <En realidad no saben que han hecho algo malo. Lo que hacen es percatarse del enfado de su dueño; es una postura de sumisión ante la inminente reprimenda, pero no se sienten culpables.
- A los perros les sabe my bien nuestra boca. Los besos y lametones que nos prodigan no son una muestra de cariño, sino una forma atávica de reclamar comida: así saludan los lobeznos a sus padres al volver de cacería para que si regurgitam lo ingerido.
1 comment:
cute dog!!!
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